Do klas samochodów z silnikiem wolnossącym benzynowym należą między innymi następujące klasy: R2B oraz R1B z silnikiem o pojemności powyżej 1400 centymetrów sześciennych do 1600 centymetrów sześciennych oraz klasa R1A z silnikiem o pojemności do 1400 centymetrów sześciennych. Ogólnie samochodem rajdowym nazywamy samochód seryjny, osobowy, terenowy lub ciężarowy, który posiada taką konstrukcję, jaka pozwala mu na dostosowanie się do udziału w rajdach samochodowych określonego typu. Do rajdów dopuszczane są samochody o ustalonym stopniu przeróbek, modyfikacji oraz w określonych specyfikacjach oczywiście w zależności od obowiązujących przepisów. Do rajdów dopuszczone są następujące typy samochodów: samochód B-grupowy, samochód A-grupowy, a w tym samochód Kit Car, samochód World Rally Car, samochód Super 1600 oraz samochód Super 2000, jak również samochód N-grupowy oraz samochód R- grupowy. Grupa B samochodów są to samochody, które startowały w rajdach w latach 1982 do 1986. Jest to grupa samochodów WRC. Zadaniem tej grupy było wprowadzenie do rajdów szybkich samochodów, które byłyby podobne do Formuly 1. Grupa ta samochodów jednak została wycofana ze względu na szereg wypadków. Pierwszym samochodem zbudowanym w grupie B była Lancia 037 Rally. Samochód ten charakteryzował się centralnie zamontowanym silnikiem, którego moc wynosiła ponad 325 koni mechanicznych. Co więcej samochód ten cechował się doładowaniem mechanicznym oraz lekką karoserią. Karoseria samochodu oparta była na strukturze rurowej. Struktura ta była wykonana z kompozytów.
W roku 1984 do grupy B samochodów dołączyła Audi z homologacją. Był to nowy model Sport Quattro. Kolejnym modelem z grupy B samochodów rajdowych był Peugeot 205 T16. Samochód ten był wyposażony w napęd na cztery koła, jak również w centralnie zamontowany 450-konny silnik. Jego karoseria była wykonana z kevlaru. Karoseria ta opierała się na ramie rurowej. Kolejnymi modelami samochodów startujących w tej grupie były: Peugeot 205 T16 E2, Audi S1, Lancia „Rally” Delta S4, Ford RS200 oraz koncern Austin-Rover z Metro 6R4. Po tragedii podczas Rajdu Korsyki ’85 zakazano startu samochodów z grupy B. Potem wprowadzono grupę S. Wśród najważniejszych modeli samochodów z grupy B możemy wymienić następujące: Audi Sport Quattro S1, Citroen BX 4TC, Citroen Visa 1000 Pistes, Ferrari 288 GTO Evoluzione, Ferrari F40, Ford RS200, Lancia 037 Rally, Lancia Delta S4, MG Metro 6R4, Mitsubishi Starion 4WD, Mazda RX-7 4×4, Nissan 240RS, Opel Manta 400, Peugeot 205 T16, Porsche 959, Porsche 961, Renault 5 Turbo oraz Toyota Celica Twin-Cam Turbo. Z kolei wśród modeli grupy S możemy wyróżnić następujące samochody rajdowe: Lancia ECV oraz Toyota MR2. Z kolei wśród najbardziej znanych kierowców rajdowych z grupy B możemy wymienić następujące nazwiska: Markku Alen, Attilio Bettega, Massimo Biasion, Stig Blomqvist, John Buffum, Juha Kankkunen, Hannu Mikkola, Michele Mouton, Tony Pond, Walter Rohrl, Timo Salonen, Henri Toivonen, Ari Vatanen oraz Malcolm Wilson.